torsdag 26 februari 2009

"Det är nästan som nåt skräp i den..."

Ja, jag vet... bloggpausen blev inte så lång men jag måste bara berätta...

Herregud vad roligt... vi satt ikväll och tittade på Plus men jag har aldrig skrattat som jag gjorde ikväll när jag tittade och lyssnade på vår kära Sverker Olofsson. Slutet av programmet handlade om växter och blomjord, har ni möjlighet så måste ni bara titta på det, här kommer en direktlänk till den del av programmet som vi tyckte var så kul.

Tänk er Sverker gräva i jordpåsar, lukta på jord, han lär sig att plantera om växter, bryter av pelargonskott som han sen slänger iväg på golvet - den stackars växtfysiologen som var med i programmet kunde knappt hålla sig för skratt... precis som vi. Hihi... roligaste Plusavsnittet hittills, tack Sverker!

Det bästa av allt är Sverkers kommentar om orkidékompost: "Det är nästan som nåt skräp i den..." Det måste bara ses för att se och höra hur dumt det lät.

Klippet är 8:04 långt men helt klart värt att ses åtminstone en gång. Jag har sett klippet ett par gånger till nu och jag kan bara inte låta bli att skratta. Mycket nöje med klippet! :)

Snön snart borta...
All den fina snön vi fick i helgen håller nu på att regna bort, mycket tråkigt men jag visste ju att det snart skulle ske, så varför inte på en gång. Kanske våren kommer nu... tjohoooo...


På tal om vårt kök som vi håller på och röjer i. Har ni sett någon snyggare tapet än den vi hittade på ena sidan av skåpet vi plockat bort? Hehe...

Tack för titten kära besökare, ses snart igen!


Sov gott kära vänner!

Kram Mia

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag missade Plus men ska absolut ta en titt nu. *skratt*
Hoppas att du har haft en bra dag. Nu ska jag ta och krypa ner i säng. Kram på dig å gonatt.

Martina sa...

Hahaha...nu har jag sittat på filmsnutten!! Snacka om charmkillen Sverker!! haha!

Ha det så bra!
Martina

Marie//Tekla Maräng sa...

Då har vi klart frustat och skrattat samtidigt ikväll.
Kram Marie:)

Vit Spets sa...

Halloj!

Ja, jag vet jag garvade jag oxå när jag såg plus programmet :) föresten så garvar jag bara att läsa här hos dig!

Önskar dig en härlig helg
//Siv

lovefriidrott sa...

Hej Mia,
ha ha ha det är ju underbart:) ja Sverker är ju för rolig, och blomsterkillen var oxå så söt han visste inte direkt vad han skulle göra.
Tapeten var jättefin.
Ha d gott och en trevlig helg.
Kram sari

Växthusmadam sa...

Tack för tipset om Sverker, ska gå in och kolla sedan!
Visst är det roligt när man hittar gamla tapeter när man renoverar. Alltid lika fashinerande att någon en gång valde den och tyckte den var snygg!
Ha en bra helg!
Växthusmadam

Veronica Tingvall sa...

Tack för klippet, det var kul :-)
Kram/Veronica

Njut i din trädgård sa...

Halloj!
Jag måste oxå kolla Sverker! :)

Mia, kom över till mig, det har hänt nåt!!!

lottens vita och gröna sa...

oh vad du är härlig mia, sverker, ska kolla in honom sen, hihi! vännen, har faktiskt ingen aning om hur stor mässan är, kan tänka mig att den inte är sååå stor, kan tänka mig att jag kommer dit vid elva, vi får se om du hinner, varmkram lotten

Marits vita skrin sa...

Jag såg det avsnittet, det var faktiskt jätte roligt. Han ska liksom vara så himla seriös hela tiden.

Ha en underbar Lördag.

Kram kram

♥Min Eden♥ sa...

hej hej!
tack för ditt besök hos mig :)
nu är det jag som ska ta och se mig runt i din blogg!
ha en skön helg!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken häftig tapet ni har fått fram Mia!

Å nej, det PLUS-programmet missade jag, ska kika på din länk, men jag kan se framför mej att det var underhållande: )

Mitt zinkhjärta har jag köpt på Ting & Tangel i Gamla Satn!

Trevlig helg! Mari.