söndag 9 augusti 2009

Nu är det slut...

På den underbara semestern men vi har verkligen njutit in i det sista...



Snart är man tillbaka på jobbet igen och längtar efter nästa ledighet... känns så just nu i alla fall. Kan man inte få njuta en vecka till, synd att lägga av när man väl kommit igång menar jag... Jag har flera gånger under semestern fått fråga mig fram till vad det är för dag, det kallar jag för avkoppling men allting har ju ett slut. Nu låter det ju kanske som att jag inte alls trivs med mitt jobb, vilket jag gör men det tar väl lite tid att komma igång igen skulle jag tro.


Senaste veckans trädgårdsrundor har mest bestått i att titta, njuta och ev vattna. Inget grävande eftersom det redan är så torrt. Det kommer en tid för det också... :)


Hoppas att vi får njuta av sommaren ett litet tag till, trots att man måste dra sitt strå till stacken på jobbet också.

Tack alla söta för era påhälsningar, längesen jag sa det men ni är världens bästa inspirationskällor!

11 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo man gillar ju jobbet men visst är det härligt med semester när man får känna sig fri och som sagt inte änns veta vad det är för dag...
Härliga bilder som vanligt.
Kram:)

Mia sa...

Har fattat att sommaren ser lite olika ut beroende på var man bor. Här på østlandet i Norge har vi regnat bort sen midsommar, men hos er är det torrt. Jag har mina föräldrar i Västerås och dom vet ju knappast vad regn är :) Den sista bilden, är det en temynta? I sån fall är det en läcker färg, jag har bara sett röda annars, men tycker formen liknar, eller?? Vardagslunken och den vaniga rutinrundan är väl inte så illa den heller, men nog är det skönt med semester..

Gudrun sa...

Hej!
Man kan verkligen njuta av ett arbete, men det är ju ändå "bara" ett arbete och livet består ju av en privat sida också och den sidan av livet skall också njutas, så visst känns det lite när semestern är slut.
Härliga blom bilder.
:)

Hannele på Hisingen sa...

Vackert, många fina sommarkvällar kvar att njuta av.

paula sa...

så vackra bilder du visar
kramiz

Tazzen sa...

Vilken härlig blogg du har. Jättefina bilder.
En layoutfråga: Hur har du fått in sidelement på båda sidor av inlägget? Kanske en dum fråga, men skulle gärna vilja ha så på min blogg också./Minette

Hem och Lycka sa...

Å vad vackra blommor! Härliga sommar!

kram Mia

Anjas Hill sa...

Så himla vackra bilder!
Ha det gott på jobbet och nu får du njuta av kollegor istället;))!/Anja

Hjärtat Mitt sa...

Tillbaks till verkligheten alltså ;)
Men man kommer faktiskt snabbt in i den vanliga lunken igen.
Fast det hade ju varit gott att vara ledig lite till.
Så mycket djurliv ni har i trädgården.
Fast ormarna klarar jag mig nog utan.
Häftigt med älgen!
Kram Mari

Anonym sa...

Härliga bilder du visar. Är inne på min sista lediga vecka och det är med blandade känslor ledigheten tar slut. Det ska ändå bli lite skönt att få rutin i vardagen igen. Ha en skön kväll! /Sofia

Njut i din trädgård sa...

Allt har sitt slut. Uppmuntrande, nja, inte riktigt. Jag har verkligen varit seg i starten och min första "helg" börjar med en känsla av ofärdigt jobb. Den känslan har jag inte haft på flera flera veckor... Trevlig helg