fredag 18 september 2009

Tårögd...

Som vanligt rinner tårarna ner för mina kinder när jag sett Dirty Dancing, trots att jag sett den hundratals gånger. Replikerna kan jag nästan utantill och det spritter i hela kroppen av den härliga musiken, svårt att sitta still. Extra mycket tårar rinner idag, nu när denna underbara dansare Patrick Swayze aldeles för tidigt förlorat kampen mot cancern. Minnena av honom kommer alltid att leva kvar hon mig eftersom Dirty Dancing är en av mina stora favoritfilmer.

R.I.P Patrick


Bilden lånad från Aftonbladet, klicka på bilden för att läsa hela artikeln.

Imorgon blir det trädgårdsarbete hela dagen, var förbi grannen idag igen och fick som vanligt med lite nya plantor. Jag är verkligen evigt tacksam för både plantor, fröer och trevliga pratstunder med denna trädgårdsfantast. Dessvärre flyttar hon i slutet på månaden. :( På söndag jobbar jag igen (jobb varje söndag nu tyvärr).

Trevlig helg till er alla!

4 kommentarer:

Lily sa...

Samma här!:D
Många tårar och minnen....
Kram Lily

Marina sa...

Trädgårdsarbete ska det blir här också idag. Lycka till med det du ska ta dig för!

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag grät igår också och särskilt mycket efter att han har gått bort.
Minns även nord och syd där han var hjälten.
Kram:)

Tulipa sa...

Hej!
Vilken tur att man kan dela med sig av plantor och trevligt småprat...

Trevlig helg!

Mariette