lördag 15 maj 2010

Nu blev det sommar...

Är bara inne och hämtar svalkande dryck. Kan fortfarande inte göra så mycket men njuta av värmen som plötsligt dök upp kan jag ju i alla fall. Strålande solsken och 22 grader i skuggan, det ni! :)


Sådär ja, solen har gått ner och jag tänkte bjuda på några av dagens bilder. Helt otroligt vad snabbt allt växer och slår ut bara värmen visat sig lite.


Tulpaner i "blått" och vitt i blåvita rabatten.


För ett par dagar sedan hade bara en av magnolians blommor slagit ut men idag såg det ut så här... vackrare vårblommande buske/träd får man leta efter. :)

Hoppas ni har haft en lika härlig dag som vi!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad härligt! Här har det regnat idag, men iofs varit hyfsat varmt - 15 grader. Skönt att du kan njuta av sommarvärmen!

Kram!

Moa sa...

Vad härligt du har.. här har iofs graderna stigit men regnet har kommit i floder stundtals.. Men ha det så gott i solen du.. =).. kram/Moa

Gammelbålsta sa...

Visst är det härligt när värmen äntligen kommer och växterna växer så att det knakar. Tyvärr så har jag ingen trädgård ännu men jag har massor av växter på jobbet som jag kan njuta av. Ha det bra kram Aydan

Laila sa...

MMMMagnolia! Vi har sju träd/buskar men här ute i havsbandet har de inte börjat blomma än.

Skönt att du är igång igen! Antar att det är trädgården som fyller dig med energi. Det värsta illamåendet kanske har gått över?