fredag 9 juli 2010

Vissa lyser mer än andra...

Ja, solen den lyser på för fullt men det lyser också om en del blommor i rabatter och krukor.

Mer vallmo...
Ännu en alldeles underbar vallmo, troligtvis en pionvallmo har slagit ut, eller är på väg att slå ut. Någon som vet vad den kan tänkas heta, hojta gärna till i så fall. Fick fröerna förra sommaren av samma fd granne som jag fick eldkrassen av. En storblommig rosa/aprikos fylld vallmo, en av de vackraste vallmo jag sett.



Purpurvinda 'Kniola´s Black'...

Sådde denna skönhet för första gången förra året och imponerades av hur den lyser upp. Tog egna fröer och sådde den även i år, och se den lyser lika fint även i år.


Agapanthus praecox...
Ja, afrikas blå lilja kan man nog aldrig se sig mätt på. Köpte en ny stor fin planta i år, då min flera år gamla vita tydligen inte ville vakna upp igen efter den långa vinter vi haft i år.


Lille bus...

Ja han verkar må alldeles prima, inga större förändringar på den fronten mer än att det känns som han håller på och vrider och vänder sig mer. Känns som om min mage håller på att vända sig ut och in då hela magen förflyttar sig åt alla håll och kanter. Kanske börjar han leta sig ner med huvudet för att så småningom komma ut. 8 september är han beräknad att titta ut, till dess är det ju mindre än två månader nu...

Önskan...

Ber till vädergudarna om lite regn, då vi har sån enorm torka här nu. Vågar knappt vattna då jag inte vet hur mycket vatten vi har i brunnen. Så snälla, snälla vädergud... lite regn kan vi väl få även om det är sommar!? Doften av sommarregn är en av de bästa som finns... :)

Ha en fantastisk sommarhelg mina vänner!

8 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Så fina färger på blommorna. Regn kan det komma till veckan iaf här. För det behövs verkligen nu.
Inte långt kvar till september ju, tiden går fort :)
Kram

Anonym sa...

Ja nog vore det bra med lite regn nu. Gräsmattan är helt brun och torr. Inte så skönt med barfota liv då...:( Otroligt vacker Vallmo. Ha en skön helg! Kram Sofia

Galtholmen sa...

Vilken underbart romantisk vallmo!!! Snacka om att få habegär. Och visst vore det kanon om vi kunde få lite vatten... här torkar det mesta bort.
Kram
Ulrika

IreneL sa...

Det ser ut som en pionvallmo, Papaver paeoniflorum...en ettårig vallmo! Vad spännande med lilla bus!
Ha det bra nu! / Irend

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Din vallmo är underbar! Jag har gett upp att försöka komma ihåg namn på blommor. Den där vindan är ju så vacker! Vilken underbar blå färg! Eldkrassen längre ner är jag också impad av, har aldrig hört talas om, läcker!

Mari sa...

Tänk att det bara är 60 dagar kvar =)
Tiden går såååå fort. vallmon du har i din rubrik kan du namnet på den, den påminner om den vallmo jag har satt nere på lotten. Lite regn skulle inte skada!! nästa vecka ser det ut att bli lite regn...

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jag kan skicka ner lite regn om du vill. Här är dock varmt idag men det har inte varit den varmaste sommare hittills. Vi hade tom frost för 3 veckor sedan :P
Nu ska jag ut och blåsa på regnmolnen så dom når dig. Kram kram <3

Hannele på Hisingen sa...

så vackert