måndag 25 oktober 2010

Tidlösa...


Som från ingenstans, dyker den upp igen... när nästan allt annat i trädgården säger tack och hej. Köpte för ett par år sedan mina första... fyller nu på med några till. Tidlösa, fantastisk höstblomma som lyser upp så fint i mörkret. Dessa lökar ska snart ner i jorden men får pryda verandan några dagar till...

Efterkontroll...

En ny vecka är igång, lilleman sover och mamma passar på att göra sånt som hon tycker så mycket om men som är svårt när han är vaken, som att blogga och läsa bloggar. Ska ta en kopp te och pyssla ihop ett litet tackkort också. Ska på efterkontroll hos min underbara barnmorska imorgon. Hon har varit ett fantastiskt stöd under graviditeten, det vill jag tacka henne för så nu ska det klippas och klistras. :)

Ha en riktigt härlig höstvecka. Hoppas solens strålar ännu har orken att värma er lite!

7 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja idag har solen värmt lite, lite grann när Bobo och jag var ute och gick.
Vad fin din tidlösa är, man får nästan lite vårkänslor och börjar tänka på krokusar.
Kramar:)

Laila sa...

Har förstått att min trädgård verkligen vill ha Tidlösa. Kan man köpa lökarna på våren, tro? Bäst att kolla hos olika fröhandlare på nätet!
Ha det gott och pussa på Lilleman!/Laila

Mia sa...

Tidlösa, lika vackra som krokusar om inte ännu mer. En riktig glädjespridare i höstmörkret. Uff, bara så dumt att jag inte har någon..

Bea sa...

Hej!
Förstår att din tid upptas av ngt mycket viktigare än att blogga runt och det är så det skall va!
Lilleman behöver sin mamma mycket bättre :)
Trevligt med små höstblommor som sprider enormt mycket glädje när allt annat vissnat.
Kram /Bea

Unknown sa...

Oh, ja, jag vill också sätta tidlösa till nästa år. Har nu sett så många fantastiska här på bloggarna! Härligt att lilleman sover och låter mamma göra "sitt eget" om än i små portioner:)
Ha det gott,
Charlotta

alegni sa...

otroligt gullig är han, er lille pilt! kul att han fått en egen blogg också :)
första gången jag ser och hör om tidlösa. den har faktiskt inte riktigt koll på tiden då den blommar så här sent på året ;)
allt gott!
kram
ingela

Galtholmen sa...

Tänk jag har fortfarande inte fått tummen ur o köpt mig någon tidlösa, trots att jag i flera år har tänkt tanken. Vill ju självklart oxå kunna njuta av lite vackra färger under hösten...
Lycka till med klipp o klistra:)
Kram Ulrika