måndag 29 november 2010

Hej mitt vinterland...


Medan vintern tar allt större steg där ute, sitter vi inne och kurar framför brasan... jag, lilleman och hundarna. Snön har vräkt ner hela dagen, herregud... är det snörekord på gång denna vinter? Inte kan det väl bli en vinter till av samma kaliber som förra året?!

Undra just vem som njuter mest av brasan...

Själv har jag avnjutit en kopp varm choklad med egenbakade lussebullar. Jepp, jag lyckades tom få dem saftiga i år, för första gången. Måste nog tacka min Kitchen Aid för fint arbete med degen.


Bloggträff på 1:a advent...

Julpyntet har så smått börjat smyga fram här. Bara för ett par veckor sedan hade jag inga som helst julkänslor men jag antar att de kom i och med att snön började falla. Nu har vi säkert 20 cm snö här. Igår fylldes huset också med doften av glögg och pepparkakor, som de två goa bloggerskorna B och M bjöds på när de kom på besök. Tacopajen stod klar när de kom och till efterrätt blev det kladdkaka med skumtomte såklart, så här i tomtetider och förstås lussebullar (som ingen riktigt orkade med).

Lilla julafton blev det tydligen också, då tjejerna hade med sig presenter både till lilleman och mig (såå söta bodies) . Tack snälla söta. :)

Ha en fortsatt härlig vintervecka!

7 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag vill vara hund hos dig, tänk att ligga där framför och mysa och sedan få gå ut på långa härliga vinter promenader med barnvagn.
Så fina bodies lilleman fick särskilt den med pepparkakasgubbar.
Kramar:)

Laila sa...

Hej Mia, hörde häromdagen meteorologer uttala sig om att det finns stor risk att vintern blir en repris av föregående! Det är väl bar att acceptera eller gå i ide...
Krama Lilleman!
Ha det gott!/Laila

Mari sa...

TACK SÅ JÄTTE MYCKET för i går. Jag var fortfarande mätt när jag kom hem =)(jag tog ju två portioner). Pajen var otroligt god och du hitta receptet =O)
KRAMIS //Mari

Unknown sa...

Så mysiga bilder, Mia! En härlig träff och Jerichos ros, vad kul! Den är för lustig den växten:)

Ha det gott och fortsätt kura... inget tyder på att det skulle bli bättre i år än i fjor...:(

Sjabbig men chic sa...

Men mysigt!

Ha det fint
Lisa

Anonym sa...

Tack själv för en jättemysig kväll, tiden gick så fort! Det var verkligen jättetrevligt att ses! Kan intyga att allt smakade mycket gott, bara synd att man inte orkade en hel lussekatt... :D

Har varken hunnit blogga eller läsa bloggar på en vecka men ska försöka komma ifatt nu i slutet av veckan.

Ha det bra, vi hörs!

Kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Vilken raring till vovve! Åh vad gott att ligga framför brasan..

Kram Maria