lördag 20 april 2013

Äntligen vaknat upp ur dvalan...

Våren är äntligen här och vi har tillbringat hela dagen ute. 12 grader och sol och bara på knappt en vecka har snön i stort sett försvunnit helt.

Jag var på trädgårdsmässan förra veckan och köpte två par långbyxor, ett par knickers och en kjol från garden girl. Dem kommer jag bo i, så sköna som de är. Att jag inte testat såna tidigare fattar jag bara inte. :)

Jag har tvättat och städat växthuset, som jag också försökt lappa ihop lite efter vinterns takras. Lilleman har hjälp till att flytta en rabarberplanta och hittat maskar. Lunchgrillning i trädgården. Dödat årets första mördarsnigel. Sett och hört humlor surra.

Ja en riktigt härlig vårdag med en massa frisk luft, hääärligt! :)

Ha det gott, du som kikar in här!

/Mia



2 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Hej Mia! Kul att få ett livsteckan från dig. Hoppas att allt är bra med dig. Nu ÄNTLIGEN är det dags att börja trädgårdera på allvar. Härligt!
/EvaLinnea

Hélena sa...

Härlig dag! Vi hade heldag i trädgården igår och tänker köra på samma tema idag :-)'
Ha det bäst!
Kram Hélena